Thursday, December 25, 2008

Tahun Baru

Sedar tak sedar kita nak masuk tahun baru dah...
Tahun baru Hijrah dan tahu baru Masihi...
Kita akan masuk 1430 Hijrah dan tahun 2009...
Banyak perkara dah b'laku sepanjang tahun lalu...
Tak kire la dari diri aku sendiri, diri korang dan juga yang berlaku di Malaysia serta kat bumi ni...

Bagi diri aku, tahun ni p'mulaan aku sebagai seorang student degree, walaupun p'mulaannya yang x la seperti yang diharap...
Tapi segala yang aku dapat aku anggap sebagai satu pengajaran untuk lebih berjaya di masa depan...Banyak lagi perkara yang aku kene belajar dalam hidup...

Segala yang terjadi ade hikmahnya...Kita merancang, tapi ade kuasa yang lebih besar rancangannya...Kita tak tahu bagaimana masa depan kita...

Aku rasa tak terlalu awal untuk aku ucapkan Selamat Tahun Baru kepada semua orang samaada yang mengenali atau pun tak...
Semoga segala azam untuk tahun akan datang ni termakbul dan terlaksana....
Masa ini juga la sebagai pemangkin untuk kita berhijrah kepada yang lebih baik...

No comments:

Related Posts with Thumbnails